26.12.2015

Zimowy Hetzer - Figurkowy Karnawał Blogowy & Christmas Mini Exchange

Tym postem upiekę dwie pieczenie na jednym ruszcie. Tak się złożyło, że tegoroczny Christmas Mini Exchage z Kojotem, dla którego postanowiłem zrobić Hetzera w skali 1:48 podpasował mi do tematu karnawału z grudnia.

Jako, że Koyoth lubi jeździć czołgami w World of Tanks, a w szczególności Hetzerem, to dostał ode mnie taką mini dioramkę. Przy okazji udało mi się poruszyć temat wody w bardzo specyficznym ujęciu - lód.

Pierwotnie plan był taki, aby wymieszać trochę białej farby z Vallejo Still Water i w ten sposób uzyskać powierzchnię mętną i półprzezroczystą, która będzie w stanie imitować zamarzniętą wodę. Jednakże sposób nakładania Still water - cienkimi warstwami - podsunął mi do głowy inny pomysł. Na każdą warstewkę wody nałożyłem mocno rozcieńczoną alkoholem białą farbę gunze prosto z aerografu. Podobnie potraktowałem resztę terenu, aby uzyskać efekt "mrozu". Na finalnej warstwie wody starłem w kilku miejscach białą farbę, a następnie domalowałem pędzlem białe pęknięcia w lodzie imitujące przeręble. Do stworzenia śniegu użyłem mieszaniny sody, białej śniegowej posypki od GW, białego pigmentu MIGa, oraz Vallejo Snow & foam, a po wyschnięciu potraktowałem to odrobiną lakieru z połyskiem, aby uzyskać efekt mokrego śniegu. Do wypełnienia zagłębień użyłem białego pigmentu MIGa oraz alkoholu. Dodatkowo pod lodem zatopiłem niemiecki hełm oraz karabin, ale słabo je widać. Cały proces był dla mnie jednym wielkim eksperymentem i mimo, że muszę nauczyć się lepiej kontrolować wodę Vallejo, to jednak z efektu jestem całkiem zadowolony.

Sam hetzer dostał winter camo zrobione przy użyciu Chipping Medium. W gąski i zagłębienia poszedł biały pigment MIGa.

Let's roll!

P.S.

Skoro Christmas Mini EXCHANGE, to rzecz jasna i ja coś dostałem, a jest to arcywspaniały pułkownik Maczek z 1939 roku we własnej osobie wraz z "tłem", którego można zobaczyć tu.





6 komentarzy:

  1. Świetnie zrobiona dioramka. Model wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny model, jak dla mnie Twój najlepszy do tej pory. Az mi się zimno zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Nie ma zimy, więc choć na dioramce jest jej namiastka.

      Usuń
  3. Czzzekkkaj... zbieram szczękę z podłogi... WoW!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny patent na lód ! Diorama oczywiście bardzo coooolio .... ;)

    OdpowiedzUsuń