18.09.2015

Deutsche Afrika Korps

Oto moje dotychczas pomalowane siły DAK. Pod wpływem sugestii na blogu i fejsie przemalowałem brzegi podstawek na piaskowe oraz zmieniłem oznaczenia dywizyjne na czołgu. Okazuje się, że Panzer Lehr powstała dopiero w 1944 roku :-)

W miejsce zgrabnej literki L pochodzącej z dołączonej do czołgu kalkomanii wymalowałem ręcznie znak taktyczny 15 Dywizji Pancernej.

Dywizja została sformowana na podstawie rozkazu z 1 listopada 1940 roku z przeformowania 33 Dywizji Piechoty i 8 pułku pancernego z 10 Dywizji Pancernej. Do kwietnia 1941 roku przebywała w Niemczech, a następnie została włączona w skład nowo utworzonego Deutsche Afrika Korps i skierowana do Afryki. W składzie Deutsche Afrika Korps wzięła udział we wszystkich walkach wojsk niemieckich w Afryce. Walcząc w pod Tobrukiem w 1941 roku, następnie w bitwie pod El Alamein w lipcu 1941 roku i w październiku 1942 roku. Następnie w 1942 roku walczyła na terenie Libii.

Po rozpoczęciu operacji „Torch” walczyła na terenie Libii, a następnie wycofała się na teren Tunezji. Tam toczyła zacięte walki i ostatecznie w dniu 12 maja 1943 roku pod Axis poddała się wojskom amerykańskim.

W lipcu 1943 roku na Sycylii z oddziałów dywizji które zdołano ewakuować z Tunezji, rozwinięto w 15 Dywizję Grenadierów Pancernych.


Dzięki temu będę mógł wykorzystać go nie tylko we wszystkich walkach z selektorem Rommel Triumphant, ale także Rommels Defeat jak i walki we Włoszech.


Z drugiej strony wieżyczki udało mi się machnąć free-handa z klasycznym oznaczeniem dla DAK - palma ze swastyką.


3 komentarze: