19.12.2016

MMAK - Tomasz z Sobie maluję...

Dzień dobry!

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w imieniu swoim, czyli QC, oraz Maniexa przedstawię wam kolejny wywiad przeprowadzony w ramach cyklu Między Młotem, a Kowadłem!


Listę opublikowanych do tej pory wywiadów znajdziecie TUTAJ.

Założeniem serii jest przeprowadzenie wywiadów z blogerami skupionymi wokół założonego przez FireAnta serwisu Wrota - polska sieć blogów bitewnych.


Bohaterem kolejnego odcinka jest Tomasz Sierakowski, który od września 2014 roku prowadzi blog Sobie maluję.


Kwestionariusz osobowy...

...osoby rozpytywanej.

Wywiad zaczniemy od szybkiego kwestionariusza osobowego:




Nim przejdziemy do wywiadu drodzy czytelnicy zechcą włączyć sobie wybrany przez Tomka teledysk:

Wywiad...

...czyli między młotem a kowadłem.

Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? Jak zaczęła się Twoja przygoda z figurkami? W którym to było roku?
Tomasz: Więc tak, dosłownie kilka dni temu znalazłem w piwnicy moje pierwsze farbki z datą produkcji na denku 1999. Wychodzi więc na to, że maluję już 17 lat z mniej więcej 13 letnią przerwą w środku :) Zaczynałem od malowania figurek do Warzone (drugiej edycji) no i... tutaj też niewiele się zmieniło. Teraz też maluję figurki do Warzone drugiej edycji. ;)
Od kiedy prowadzisz bloga i co skłoniło cię do takiej aktywności w sieci?
Tomasz: Bloga założyłem pod koniec września 2014... w sumie nie bardzo wiem dlaczego. Lubię malować, pomyślałem, że może znajdą się tacy, co będą chcieli to oglądać i komentować. :) Nie podejrzewałem, że tak to się wszystko potoczy (w sensie, że będą wywiady, autografy :P), ale bardzo się cieszę, że się zdecydowałem. Prowadzenie bloga sprawia mi masę radości a community jest najlepszym z jakim się do tej pory spotkałem. Nie mam co prawda tyle czasu na pisanie i malowanie ile bym chciał, ale te 7 wpisów w miesiącu staram się utrzymać.
Dlaczego zdecydowałeś się na taką platformę blogową i co uważasz za jej największą zaletę?
Tomasz: Nie myślałem, za dużo. Wyszedłem z założenia Blogger = Google = lepsze pozycjonowanie i tak zostało... i jest spoko. :)

Jak często sprawdzasz licznik odwiedzin? Czy popularność bloga ma dla ciebie znaczenie, jeśli tak to jak promujesz swój blog w sieci?
Tomasz: Kto nie lubi jak mu skacze licznik odwiedzin niech pierwszy rzuci kamieniem. :) Fajnie jest widzieć, że ludzie chcą oglądać, to co zmalowałem. Bardzo miłe uczucie. :) Z "promowania" bloga to wrzucę czasami coś na Facebooka (tematycznie na jakąś grupę) i założyłem ostatnio konto na Instagramie (bo się łatwiej niż na blogu dorzuca zdjęcia) jakby coś to zapraszam do śledzenia (@me_nevanda). ;)
Śledzisz polską blogosferę? Aktywnie komentujesz prace innych twórców, czy ograniczasz się do biernego podglądania?
Tomasz: Śledzę na tyle, na ile pozwala mi czas... ale czas to kawał sk**na więc jest jak jest. Jak tylko mam chwilę staram się oglądać i komentować, ale nie oszukujmy się, nie jest to tak często jakbym chciał.
Swojego bloga prowadzisz od kilku lat, jak oceniasz poziom komentarzy publikowanych przez internautów? Jak zmieniało się to na przestrzeni lat?
Tomasz: Kiedyś ich nie było prawie w ogóle, teraz jest już więcej. :) Nikt nie krzyczy, nie przeklina, nie hejtuje jest git. :)

Czy jakiś komentarz szczególnie utkwił ci w pamięci?
Tomasz: "Blitzerzy! Blitzerzy! Przypie**lą jak należy!" by Maniex (TM).
Czy masz jakieś ulubione blogi, które regularnie odwiedzasz? Jeśli tak to które?
Tomasz: Głównie to Valador, The Fantasy Hammer, DwarfCrypt, shadow grey i inne Mańki i QC. ;) Ale często mam tak, że wchodzę na bitewne wrota i klikam co popadnie. :D
Jak dużo czasu poświęcasz na hobby? Masz swój warsztat?
Tomasz: Poświęcam zdecydowanie mniej niż bym chciał. Spójrzmy prawdzie w oczy: malować mogę po kilkanaście godzin dziennie i nigdy nie mam dość, ale życie weryfikuje to do ok. godziny dziennie. Czasami zdarza się, że przez cały tydzień niczego nie nawet nie tknę i nadrabiam w weekend. Co do warsztatu to mam upaprany farbą stół, pudło z farbkami i miejsce gdzie stoi kubek z wodą oraz pędzle. To już się kwalifikuje pod warsztat? :)

W twoim warsztacie dominują produkty jednej firmy, czy lubisz eksperymentować i wciąż szukasz nowych rozwiązań?
Tomasz: Używam głownie Vallejo. Dużo wygodniej mi się korzysta z buteleczek z zakraplaczem. No ale wiadomo że bez Nuln Oil albo Agrax Earthshade to jak bez ręki. :) Używam też P3 (czerwonych i żółtych, bo świetnie kryją).
Jesteś bardziej modelarzem, kolekcjonerem czy graczem?
Tomasz: Kolekcjonerem-malowaczem. Chociaż ostatnio raz zagrałem i bardzo mi się podobało więc zobaczymy jak to się rozwinie. Póki co jednak malowanie daje mi najwięcej fanu.
Skąd czerpiesz inspirację? Czy przygotowujesz sobie materiały poglądowe przed malowaniem lub modelowaniem? A może kierujesz się jedynie swoją wyobraźnią?
Tomasz: Lubię malować kanonicznie, dążyć do tego, żeby było jak najbardziej podobne do tego co jest na pudełku. Jeżeli jednak takowego nie ma, to staram się puścić wodzę fantazji, pomieszać farby i zmalować coś po swojemu. :) Cokolwiek by z tego nie wyszło ważne, żeby dawało radość. :)

Jaką figurkę chciałbyś pomalować jeszcze raz?
Tomasz: Mitch Hunter z drugiej edycji WZ. Jak będę miał czas to pomaluję go już chyba z 5 raz. :D
Jakiej figurki nie chciałbyś pomalować ponownie?
Tomasz: X-wingów. Pomalowałem raz i jakoś mi nie podeszły.
W twojej kolekcji znajduje się sporo modeli, wyprodukowała je jedna firma czy pochodzą z różnych źródeł? Czym kierujesz się podczas wyboru figurki? Produkty której firmy polecasz?
Tomasz: Kupuję głównie Warzone Resurrection od Prodosa, ciągle jestem zajarany tym uniwersum i nie wygląda na to, żeby miało mi przejść. :D Poza tym Hasslefree na które totalnie nie mam czasu, ale mają tak fajne wzory że nie mogę się oprzeć. CP miniatures, bo to od nich zaczęła się na nowo moja przygoda z malowaniem. Black Scorpion Miniatures - mają fajnych piratów. Figurki z gier planszowych (Zombicide, Descent, Super Dungeon Explore)... a najczęściej to co mi akurat wpadnie w ręce. W perspektywie mam więcej zaczętych modeli niż pomalowanych. Wmawiam sobie, że to nic złego. :P

Gdzie najczęściej kupujesz modele i akcesoria modelarskie? Masz swój ulubiony sklep internetowy lub portal aukcyjny?
Tomasz: Generalnie tam gdzie najtaniej a najtaniej jest najczęściej przez internet. Stacjonarnie zdarzyło mi się kupić parę farbek, bo zależało mi na czasie. Nie mam też ulubionych stron, ale jak tylko mogę, to staram się wspierać polski biznes.
Jakie jest twoje ulubione uniwersum/system?
Tomasz: Warzone! Bo jest cudownie przerysowane i mocno pachnie latami 90tymi. Wiem, że system niszowy, ale żaden inny mi póki co nie podszedł tak jak ten. W jakim innym systemie możesz wyskoczyć z młotem na czołg? Albo pluć gehenną z miotacza? No gdzie. :P
Figurka, którą najchętniej dodałbyś do swojej kolekcji, ale którą ciężko zdobyć?
Tomasz: Pretoriańskiego Behemota ze starych edycji Warzone. Jedna z moich ulubionych figurek, cudownie tandetna. :)

W jaką grę chciałbyś zagrać ponownie, ale z różnych powodów nie możesz?
Tomasz: Chciałbym ogólnie więcej grać w cokolwiek :) No i powoli staram się z tym coś robić.
W jaką grę nie chciałbyś zagrać ponownie?
Tomasz: Monopoly. :P
Jak twoi najbliżsi reagują na hobby?
Tomasz: Bardzo pozytywnie. :) Póki co nie spotkałem, się z żadną negatywną opinią (serio). Często nawet jako prezenty dostaję nowe gry lub figurki . Szczęściarz ze mnie nie? :D
Uczestniczysz w wydarzeniach związanych z grami bitewnym? Turnieje, konwenty? Jeśli tak, to jakie wydarzenie polecasz/wspominasz najlepiej?
Tomasz: Nigdy nie grałem na turniejach a i na konwenty też raczej nie uczęszczam, więc póki co nie mam czego polecić, ani czego wspominać. Póki co cieszę się, że na bloga starcza czasu.

Jakie masz plany modelarskie na najbliższą przyszłość?
Tomasz: Pomalować całe Zombicide: Black Plague, wszystkie modele do Warzone, Super dungeon Explore i Descenta. Dioramę w klimatach Cthulhu, Zrobić drzewo z drutu, kontynuować cykl dioram "Słowiańskie opowieści", posklejać i pomalować pozostałe budynki z HDF'u (stację benzynową, bar, 3 fabryki, kontenery z trującą cieczą, płoty). Myślę, ze do końca roku mam co robić. :P
Gdzie widzisz siebie hobbystycznie za 5 lat?
Tomasz: W warsztacie w piwnicy nowego domu który mam nadzieję do tego czasu kupię. :)
Gdybyś miał taką możliwość - jaką książkę lub film chciałbyś zobaczyć w wydaniu figurkowym?
Tomasz: Coś w słowiańskich klimatach i GI Joe.

Koyoth z shadow grey przygotował dla Ciebie pytanie: Gdyby było możliwe wysłanie w przeszłość maleńkiego sterowanego drona z opcją prowadzenia transmisji telewizyjnej z przeszłości do teraźniejszości, to gdzie i kiedy byś go wysłał?
Tomasz: Tak myślałem, ze to pytanie kiedyś padnie. Do starożytnego Egiptu zobaczyć jak zbudowali piramidy.
 Gdybyś mógł zadać pytanie bohaterowi następnego wywiadu, to o co byś zapytał?
Tomasz: Kto by wygrał? Rekinoniedzwiedź, czy pająkokrokodyl?
I który z wyWrotowców powinien być bohaterem następnego wywiadu?
TomaszAsterix ze Świata Valadoru.
Dziękujemy za wywiad. Życzymy Ci wielu kolejnych sukcesów, udanych projektów i wszystkiego tego czego potrzebujesz!

Zakończenie...

...czyli do następnego razu.

...a szanownemu państwu-draństwu dziękujemy za lekturę.

Jeśli podoba się Wam ten cykl dajcie znać w komentarzach oraz udostępnijcie wpis na portalach społecznościowych.

Ach, zapomniałbym! Który z wyWrotowców zgodnie z życzeniem szanownego państwa-draństwa miałby być bohaterem kolejnego wywiadu?

4 komentarze:

  1. Jak zwykle przyjemny wywiad. :)

    Fajnie byłoby usłyszeć coś od "Well of Eternity".

    OdpowiedzUsuń
  2. Rekinoniedźwiedź brzmi jak jakieś monstrum z AD&D 🙂 Dobry wywiad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny dobry wywiad.
    Jeśli Tomek nas czyta to bym zapytał o te dwa duchy/banshee na zdjęciu pod blitzerami. Co to za firma i gdzie nabyłeś? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...