„02 Hundred Hours” to gra planszowa / bitewna (wargame / skirmish) skoncentrowana na nocnych rajdach w czasie II wojny światowej.
Oto kluczowe cechy tej gry:
Mechanika / rozgrywka
Skirmish, czyli małe oddziały – zwykle 5-20 modeli po każdej stronie.
Akcje nocne, infiltracja, ciche eliminacje, zadania specjalne (np. zniszczenie infrastruktury, sabotaż, zdobycie informacji itp.).
Element ukrywania się (stealth) jest bardzo istotny. Gracze zaczynają w stanie „covert” – czyli nikt nie wie, gdzie są przeciwnicy, dopóki nie zostaną wykryci.
System wykrywania / alarmu („alert”) odgrywa dużą rolę – dźwięki, poruszenie, obecność w świetle itp. mogą uruchomić alarm.
Interesujące połączenie taktyki, historii i klimatu nocnych operacji drugowojennych.
Wysoki poziom immersji dzięki mechanikom stealth, widoczności modeli tylko z przodu, obroty, ograniczona świadomość, patrole strażników.
Szybkie, filmowe scenariusze – gra ma stworzyć klimat filmu akcji / dramatycznego rajdu.
Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale dawno temu skonwertowałem oddział brytyjskich komandosów aby przypominał tych z gry Commandos.
https://maniexite.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv-konwersja.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz