20.09.2025

Tereny do 02 Hundred Hours

„02 Hundred Hours” to gra planszowa / bitewna (wargame / skirmish) skoncentrowana na nocnych rajdach w czasie II wojny światowej.

Oto kluczowe cechy tej gry:

Mechanika / rozgrywka

  • Skirmish, czyli małe oddziały – zwykle 5-20 modeli po każdej stronie. 

  • Akcje nocne, infiltracja, ciche eliminacje, zadania specjalne (np. zniszczenie infrastruktury, sabotaż, zdobycie informacji itp.).

  • Element ukrywania się (stealth) jest bardzo istotny. Gracze zaczynają w stanie „covert” – czyli nikt nie wie, gdzie są przeciwnicy, dopóki nie zostaną wykryci. 

  • System wykrywania / alarmu („alert”) odgrywa dużą rolę – dźwięki, poruszenie, obecność w świetle itp. mogą uruchomić alarm.

  • Interesujące połączenie taktyki, historii i klimatu nocnych operacji drugowojennych. 

  • Wysoki poziom immersji dzięki mechanikom stealth, widoczności modeli tylko z przodu, obroty, ograniczona świadomość, patrole strażników. 

  • Szybkie, filmowe scenariusze – gra ma stworzyć klimat filmu akcji / dramatycznego rajdu. 


A w dużym skrócie ta gra to po prostu Commandos w wersji tabletop.

Dzisiaj prezentuję Wam makietki i tereny przygotowane przeze mnie do tej gry.








Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale dawno temu skonwertowałem oddział brytyjskich komandosów aby przypominał tych z gry Commandos.

https://maniexite.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv-konwersja.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz