20.09.2025

Tereny do 02 Hundred Hours

„02 Hundred Hours” to gra planszowa / bitewna (wargame / skirmish) skoncentrowana na nocnych rajdach w czasie II wojny światowej.

Oto kluczowe cechy tej gry:

Mechanika / rozgrywka

  • Skirmish, czyli małe oddziały – zwykle 5-20 modeli po każdej stronie. 

  • Akcje nocne, infiltracja, ciche eliminacje, zadania specjalne (np. zniszczenie infrastruktury, sabotaż, zdobycie informacji itp.).

  • Element ukrywania się (stealth) jest bardzo istotny. Gracze zaczynają w stanie „covert” – czyli nikt nie wie, gdzie są przeciwnicy, dopóki nie zostaną wykryci. 

  • System wykrywania / alarmu („alert”) odgrywa dużą rolę – dźwięki, poruszenie, obecność w świetle itp. mogą uruchomić alarm.

  • Interesujące połączenie taktyki, historii i klimatu nocnych operacji drugowojennych. 

  • Wysoki poziom immersji dzięki mechanikom stealth, widoczności modeli tylko z przodu, obroty, ograniczona świadomość, patrole strażników. 

  • Szybkie, filmowe scenariusze – gra ma stworzyć klimat filmu akcji / dramatycznego rajdu. 


A w dużym skrócie ta gra to po prostu Commandos w wersji tabletop.

Dzisiaj prezentuję Wam makietki i tereny przygotowane przeze mnie do tej gry.








Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale dawno temu skonwertowałem oddział brytyjskich komandosów aby przypominał tych z gry Commandos.

https://maniexite.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv-konwersja.html


4 komentarze:

  1. Olśniewający zestaw terenów. Na takim stole, to aż chce się grać : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacna scenografia do rozgrywania nocnych przygód.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ wypasiona paczka terenów. Widzę sporo inspiracji dla swojego tworzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowite wrażenie robi ten stolik! Faktycznie przypomina się gra "Commandos". Dobrze widzę, że te nowe domki to tym razem nie wydruki?

    OdpowiedzUsuń